Luty 2023 r.
Uczniowie klasy 8 a i 8 b na lekcjach fizyki w zadaniach praktycznych wyznaczali pracę i moc prądu elektrycznego. Wykorzystując sprzęt AGD zakupiony w ramach realizowanego projektu #laboratoriaprzyszłości przygotowali desery (największą popularnością cieszyły się gofry z bitą śmietaną). Uczniowie wskazywali źródła energii elektrycznej i odbiorniki, analizowali formy energii na jakie jest zamieniana energia elektryczna. Odczytywali dane z tabliczek znamionowych, dokonywali pomiaru czasu pracy urządzeń i na ich podstawie wyznaczali pracę prądu. Przeliczając energię elektryczną wyrażoną w dżulach na kilowatogodziny obliczali szacunkowy koszt zużycia energii elektrycznej podczas pracy wykorzystywanych przez siebie urządzeń elektrycznych. Uczniowie przed i w trakcie zadań wykazali się dobrą organizacją pracy, nabywali umiejętności pracy zespołowej i dbania o porządek na stanowisku pracy zgodnie z zasadami bezpieczeństwa.
Agata Janisiewicz